Νηπιαγωγειό Τραχωνίου Β'
Mon-Fri – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 25694830
Τηλεομοιότυπο: 25694835
Μενού

Το ωρολόγιο πρόγραμμα των παιδιών περιλαμβάνει και τη διδασκαλία διάφορων γνωστικών αντικειμένων, τα οποία προσεγγίζονται διαθεματικά. Το κάθε γνωστικό αντικείμενο δεν αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά μέσο για τη στήριξη της ευρύτερης και ισορροπημένης ανάπτυξης των παιδιών στους επιμέρους τομείς ανάπτυξης που είναι η προσωπική και κοινωνική συνειδητοποίηση, η συναισθηματική ενδυνάμωση, οι κινητικές ικανότητες και η νοητική ενδυνάμωση.

Γνωστικά αντικείμενα

Γλωσσική Αγωγή:

Στη Γλωσσική Αγωγή τα παιδιά συμμετέχουν σε συζητήσεις λαμβάνοντας διαδοχικά τον ρόλο ακροατή/ακροάτριας - ομιλητή/ ομιλήτριας, διατυπώνουν συναισθήματα, απόψεις, και αποφάσεις, δίνουν εξηγήσεις και επιχειρηματολογούν, διηγούνται προσωπικές εμπειρίες, αφηγούνται παραμύθια και ιστορίες, περιγράφουν αντικείμενα και γεγονότα, παράγουν/ σχεδιάζουν κείμενα (γραπτός λόγος) με αξιοποίηση ποικίλων μέσων έκφρασης.

Εικαστικές Τέχνες

Οι Εικαστικές Τέχνες είναι ενσωματωμένες στην καθημερινή μας ζωή και μέσα από αυτές τα παιδιά μπορούν να αναπαραστήσουν εμπειρίες και ιδέες και να επικοινωνήσουν. Δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να αποκτήσουν εμπειρίες με υλικά και ιδέες και να εξοικειωθούν με διάφορες πρακτικές, να αλληλοεπιδράσουν με έργα τέχνης και άλλα ερεθίσματα από το περιβάλλον, καθώς και να επικοινωνούν μέσω της εικαστικής δημιουργίας.

Κοινωνικές  Σπουδές

Σκοπός των Κοινωνικών Σπουδών είναι να προσφέρουν πλούσιες αυθεντικές και ποικίλες μαθησιακές εμπειρίες στα παιδιά, ώστε να προβληματίζονται γύρω από κοινωνικά, οικονομικά, γεωγραφικά, ιστορικά και ηθικά - θρησκευτικά ζητήματα, με απώτερο σκοπό τη διερεύνησή τους και τη συζήτηση πάνω σε αυτά.

Μουσική Αγωγή

Το πρόγραμμα της Μουσικής Αγωγής στηρίζεται σε τέσσερις βασικούς άξονες μουσικών δραστηριοτήτων:

Ακρόαση: ήχοι από το περιβάλλον, μουσικά όργανα, μουσικές ακροάσεις

Εκτέλεση: φωνή, μουσικά όργανα - κρουστά

Αυτοσχεδιασμός και σύνθεση: πειραματισμός με ηχογόνα αντικείμενα, μουσικά όργανα και φωνή, επιλογή και οργάνωση ήχων με μουσική ή/και ηχητικά εφέ, συναισθήματα, εικόνες, χαρακτήρες, ιστορίες και παρτιτούρες και

Στάσεις: σεβασμός και φροντίδα των μουσικών οργάνων και των υλικών του μαθήματος, υποστήριξη μουσικών προτιμήσεων και σεβασμός στις προτιμήσεις των άλλων.

Φυσικές Επιστήμες

Οι Φυσικές Επιστήμες στο νηπιαγωγείο δεν αποτελούν αυτοσκοπό αλλά στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.

 Τα παιδιά μέσω του γνωστικού αυτού αντικειμένου:

Θα αναπτύξουν δεξιότητες όπως για παράδειγμα συλλογή δεδομένων και παρατήρηση, ταξινόμηση, επικοινωνία, υπόθεση/πρόβλεψη, μοντελοποίηση, διερεύνηση.

Θα αποκτήσουν εμπειρίες και θα αναπτύξουν θετικές στάσεις απέναντι στις φυσικές επιστήμες.

Θα οικοδομήσουν έννοιες στην προσπάθεια επεξήγησης φαινομένων του φυσικού κόσμου (π.χ. καιρικά φαινόμενα, χιονόπτωση κ.λπ.).

Μαθηματικά

Τα Μαθηματικά στο νηπιαγωγείο αποτελούν εργαλείο ώστε η/ο εκπαιδευτικός να ενισχύσει την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Οι πέντε τομείς των Μαθηματικών είναι οι πιο κάτω, στους οποίους παρουσιάζονται και κάποιες ενδεικτικές επιδιώξεις:

(1)Αριθμοί και πράξεις (αναγνωρίζει και αναπαριστά αριθμητικές ποσότητες)

(2)Μέτρηση (συγκρίνει και σειροθετεί αντικείμενα με βάση το ύψος, το μήκος)

(3)‘Αλγεβρα (να αναγνωρίζει, να περιγράφει και να επεκτείνει μοτίβα)

(4)Γεωμετρία (ταξινομεί δισδιάστατα γεωμετρικά σχήματα: κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο, ορθογώνιο κ.λπ.)

(5)Στατιστική και πιθανότητες (συλλέγει πληροφορίες και δεδομένα από το περιβάλλον του και τα παρουσιάζει με οργανωμένο τρόπο).

Φυσική Αγωγή

Η Φυσική Αγωγή στην προσχολική ηλικία είναι ιδιαίτερα σημαντική, γιατί τα παιδιά αναπτύσσουν βασικές κινητικές δεξιότητες. Στη Φυσική Αγωγή τα παιδιά αναπτύσσουν βασικές κινητικές δεξιότητες, δεξιότητες μετακίνησης (περπάτημα, τρέξιμο, άλματα, αναρρίχηση), δεξιότητες σταθεροποίησης (ισορροπία), δεξιότητες χειρισμού (ρίψη, υποδοχή, αναπήδηση μπάλας), συμμετοχή σε παιχνίδια και στην εφαρμογή απλών κανόνων. Η ενασχόληση με τη φυσική δραστηριότητα από αυτή την ηλικία είναι καθοριστική για τη διά βίου ενασχόλησή τους με τη φυσική δραστηριότητα, για τη διατήρηση της υγείας και της ευεξίας.

Αγγλικά

Τα Αγγλικά δεν εισάγονται ως ξεχωριστό μάθημα, αλλά γίνονται μέρος της καθημερινής ζωής των παιδιών, καθώς οι δραστηριότητες οργανώνονται με την προσέγγιση CLIL (Content and Language Integrated Learning). Η επαφή των παιδιών με τη ξένη γλώσσα μπορεί να γίνει μέσα από τις καθημερινές ρουτίνες, καθώς και άλλες ενδεικτικές τεχνικές εφαρμογές της προσέγγισης CLIL όπως είναι τα παιχνίδια, τα τραγούδια, οι ιστορίες, τα ρυθμικά ποιήματα, η χρήση της τεχνολογίας, τα παραμύθια, το θέατρο κ.λπ.